bkgrnd

MEREKA KEKUATAN SAYA

Monday 5 November 2012

TRAGIS TRAGIS !!!!



Tibe2 dalam dok baring2 ni, aku teringatkan mase aku accident dulu. Uncle Cina tu beria betol mintak maaf kat kami masa tu. Dia dah swear nak tanggong sume. Dia dgn gelabah teros je hulur RM100 . tu pon sbb dia dah xdek cash dah. Then dia pon bg kad dia. Ooooo doctor gigi upenye. 

Blablabla,, bile kete siap, aku drive bwk pi klinik nak tunjok kt dia. Dia bleh ckp “ takpa2, janji u puas hati, nanti I bayar sama itu pomen”. And bile aku pulangkn 100 dia tu, “ eh u amek saja..duit raya” wahh baik sunggoh. Tp tdk ku tegar, terang2 dah dia langsaikan kete aku yg RM800++ tu. Ok dia mmg baik ok, berbudi bahasa.

Aku senyum sendirian. Same jgk ngn kes yg jd baru2 ni. Kunci kete aku tetinggal lam kete, dan kete itu dah lock. DENG !! dgn muke tebal dan slumber, aku mintak tlg tokey kedai dpn kete aku tu. Bile aku story, dia senyum je and teros bgn blaa masok kedai dia. Bini dia ckp “sekejap aaa”. 

Tup2 uncle Cina tu dtg bwk screwdrebar , dia cungkil2 pintu tp xlps, dia masok kedai amek yg besar sikit but still xlps. Uncle tu masok kedai lg, ade brader ni dtg senyum2 tnye nape dan blaaa.. ciss !! uncle bwk kua besi ngn gergaji. Aku dah tegelak2, puas jgk uncle tu tlg aku dan yg tragis, kami dalam hujan. 

Uncle tu sgt prihatin. Dlm 30 minit tu, rmai yg tnye dan blaa, sikit pon xtlg uncle tu. Ofkos yg tnye tu org melayu tmasok brader tu.
Tp last2 brader tu dtg balik kat kami. Konon tunjok macho buat2 la jgk nk tlg. 




Selepas selepas lepas tu, baru boleh. Brader tu yg buat. Tp aku still ucp time kasih bnyk2 kat uncle tu sbb dy bersama kami slme 30mnt tu. Tq uncle.  Tp tulah, lembu punya susu, sapi dapat nama. Uncle yg penat2, brader tu yg glemer.

Hurmmmm…xfaham kenape, tp org melayu mmg cmtu, kalau ade kete rosak tepi jln pon, just pndg cmtu je, depa akn berenti kalau awek cun begetah yg tersadai kt tepi tu. Itu mmg lumrah dah. Mmg dah boleh bace. Xkene kat depa bolehlah kerek2. Skali kene baru muncung. Huhu. konklusinya, suke hati koranglah nak tolong ke tak. AGK ??? Ada Gua Kesah ??


# malas pikir malas piker.. babai muah

2 comments:

  1. wah bara je rasa kan.

    hope tak jadi kt i

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang berbara.. so xleh careless dah lepas ni,huhuu

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...