bkgrnd

MEREKA KEKUATAN SAYA

Monday 3 September 2012

31 ogos 1957



UiTM JENGKA...

MENDEKA !! MENDEKA !! MENDEKA !!
Ellehh, jgn nk betulkan aku sgt laa,, mmg camtu pon  yg korang sebut merdeka mase kecik2 dulu kan?? Haaa jgn tak ngaku.. tipu dose.. mati seksa..hahaha

Rasenye masih belum terlambat kot utk aku mengucapkan selamat hari merdeka yang ke 55 utk korang2 semua. Sebenarnye aku sambut merdeka taun ni atas katil je. Tak dan kul 12 aku dah beradu di kayangan dah. Merdeka dulu ngn merdeka sekarang dah lain. Dulu kalau cakap psl merdeka, mmg kat kete sume orang penoh ngn bedera la kan?? For sure punyelah. Same la ngn kete mak aku pon, mmg tepacak la bendera Malaysia ( xkan siam pulak kn?) tu kat depan ngn belakang badan kete tuh.

Pastu bile abes je merdeka, taim nak cabut tu, tinggal la pemegang batang bendera je yg still setia kat situ. Memang bio gitu jelah. BUROK AMAT !! sbb kalau cabut, nanti ade kesan pelekat tu, siap tetanggal la cat kuning mazda mak aku tuh. kisah 10 taon lps. Sbb tu la skrg dah tak dek tampal2 gitu dah, paling2 pon, depa rentangkan bendera tu kt bonet je kan?? Sayang le weyy kete ferari,lambojini,mahupon posyey sampai tetanggal cat kn??huahuahua

Haaaa, pastu se lagi, mesti mintak kat mak aku beli bendera yang ade cekelat smarties tu.hahahha. korang pon mesti penah mengamuk ngn parent korang nk beli mendu tu kan??haaa jgn nk geleng2 kepale sambil senyum sangatlah !! aiceceehh xnk ngaku lagi tu.ehheheheh. sebenanye nak bendera tu semate mate nak cekelat dia je kan??baik beli smarties yg bentuk topeng tu. Best jugak.

                                                   # ehsan encik google

Pastu aku ingat lagi mase darjah 3, skolah aku SK Paya Pulai ade wat pertandingan nyanyi2 gituuu. Kelas aku pon ade a jgk join nyanyi lagu patriotic. Aku ingat lagi yg kelas kami wat lagu medley jalur gemilang, 31 ogos ngn ape ntah se agiatas pentas tu.umphhh mmg menang la wehh. Siap dgn props props lagi tu, hahha. Dapat la hamper, mmg seronok laa.

Aduhh, bile dikenang kenang, rase nak jadik budak kecik semule, best nyeee..kan KECIK ????

                                                 # ni KECIK saye. rindu kecik..


2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...