bkgrnd

MEREKA KEKUATAN SAYA

Tuesday 4 September 2012

TAKZIAH DARI SAYA

                   

                                                                                                                                               


كُلُّ نَفۡسٍ۬ ذَآٮِٕقَةُ ٱلۡمَوۡتِ‌ۗ ۞ 


Firman Allah:
  “Setiap yang bernyawa (berjiwa) pasti akan merasai mati.” 
  (Surah Ali ‘Imran ayat 185).


Astagfirullah halazim.. tekedu jugak laa aku bile terdengar pemergian seorang hamba Allah ni. Nak kate member, aku tak penah pon kacip ngn dy. Sebab dy tua setaon dari aku. Tapi kejadian yg menimpanya cukup utk membuatkan aku hilang pertimbangan utk seketika waktu. Mungkin atas dasar saudara sesama Islam tu telah membuatkan aku insaf dan meremang sbb terjadi dikalangan org2 yg aku kenal. 

Aku dan arwah pernah satu sekolah di SMK Seri Tualang dulu. So bile dapat tau rakan se-sekolah meninggal dunia akibat kemalangan, aku sangat cuak. Sbb itu adalah perkara yg aku sangat2 nak elakkan utk cara kematian aku kelak.aku mmg tak mahu mayatku diratap dgn darah penuh di badanku. Tapi itu semua tak mustahil. Aku hanya mampu merancang. Tapi Tuhan yg menentukan jangka hayat, bagaimana, bila, tarikh dan tempat kita mati sudah pon tertulis di luth mahfuz. Tak semudah itu utk diriku memilih cara-cara utk aku mati.

Aku cukup bersimpati dgn keluarga arwah kerana sudah pasti arwah menjadi harapan keluarganya. Akhir kata, takziah aku ucapkan dan semoga rohnya ditempatkan di dalam golongan orang2 yg beriman. Semoga seluruh keluarga arwah bersabar dgn setiap dugaan-Nya. Aminn. Al Fatihah.

klik utk bace berita: 


Notalutot : entry kali ni mmg skema sikit ayat aku tu.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...