bkgrnd

MEREKA KEKUATAN SAYA

Tuesday 2 April 2013

KESENGSARAAN ANAK BUJANG MAK !!

Semalam anak bujang mak pergi ILP bayan lepas, penang.
Tapi itu bukan masalahnya. Cume masalahnye ialah.......PELIK !!
Ok dengar ek!! Listen here.

Dorang pergi 4 orang, campor cikgu sorang, dorang panggil Cik jadi la 5.
Dorang gi naik van ILP lah.
Sbb adik aku tu ade masok pertandingan TANGAN EMAS kat penang tu ujung bulan ni.
Haaaaa ni tak start lagi pelik tu. Jap eh.

9 pagi - dorang gerak dari Gebeng, kuantan.
baru sampai hentian Gambang. Dah berenti.
Sampai hentian temerloh, berenti. Hentian Gombak, berenti lagi. Bayangkan 3 kali berenti nak sampai KL.
Xpenah dibuat orang.

So after 6 hours, mak call dia.
Tuptup dia cakap Cik tu sesat kat Rawang. Adoy.
Dia ikot highway Gutrie yg baru tu.
Tapi xjumpe exit nak masok PLUS highway. Dasyat dasyat. Mak aku dah gelak dah kat situ. Sbb kalau dia yg drive, ntah mane hale dah lepas.

Pukul 9 malam. Dah tentu sampai!!
Adik call mak. Cakap baru kat Tapah.
Heyy giloooo!!!
Cik cakap dia xlarat nak drive.
Kalau boleh nak stop kat semua hentian. Nonsense!!
Tuptup sampai bayan lepas jam 1230 am.
15 jam kot kuantan-bayanlepas..
Aku rase kalau lain kali ILP kat perlis jadi tuan rumah,
Cik tu tak kan pergi dah.
Tak penah dibuat orang lame benor gitu.

Mak cakap, nanti mase nak balik pahang semula
Cik tu mesti garu kepale
Hahhahha.
Alasan Cik bawak 70 km/hr,
"Kite bawak barang berat, nanti tayar pancit"
Adoy xbleh terime betol aku
Tak tau lagi family kami kalau balik kedah sekontena barang angkut.
Penuh sampai ke bumbong!!
Adik mintak nak bawak,
Tapi Cik tak bagi.
Alasan, sebab tu van kerajaan.
Hahha, ape ape lah Cik.
Janji sampai.
Mungkin dia xpernah drive jauh kot. Sejam sekali berenti. Haha
Okay itu tak kelaka!!!

Notalutot : aku yakin adik aku akan mintak utk bawak van tu mase otw balik nanti. Aku yakin!!!

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...