bkgrnd

MEREKA KEKUATAN SAYA

Friday 19 April 2013

MASE DEPANKU CAMNO???

Tiba2 teringat cerita kawan baik aku kat skolah dulu mase kitorang keluar same2 tahun lepas. Dia baru balik seminar pasal hartanah2 ni kat kedah i guess. So, guess speaker tu cakap, 2017 2018 nanti , Malaysia akan mengalami kemerosotan ekonomi. So, mase tu harga2 tanah turun mendadak. And sape2 yg takdek aset sekarang dah boleh slow slow kumpol duit sbb waktu tu rumah murah.

Okey, biar aku congak2 masa depan aku ni. Hurmm kalau aku ajar stakat degree je, 2015 baru abes. Tu pon ujong tahun. So aku akan mengambil mase yg agak lama pada pengkiraan aku untuk dapat kerja tetap sbb klau setakat degree je, sape yg nak amek keje. Jadi aku akan apply GEMS dan jika nasib baik lepas join GEMS, ade la pihak2 nak tarik aku masok company dorang selama 6 bln. Okey, bile habis, itu dah nak dekat thn 2017 dah. Tu pon baru praktikal. Kalau bos bekenan ngan aku, baru boleh terangkat jadi permanent worker. So how????????

Mane sempat nak kumpol duit. Alamat tak kawen la aku woi. Takkan kawen nak gune duit mak abah kot. Iye mmg aku yg dapat mas kawen, tapi laki aku??? Dah sah sah xdek duit same jugak ngan aku!!! Nak bayar hutang ptptn lagi. Mano nak cekau duit beli rumahnye wlaupon rumah dah murah. Guano le ni????

So mende ni makin menyesakkan dada aku bile aku merungkai se se mase depan aku ni. Aduhhh. Fenin beta. Tak silap aku 1987 dulu pon Malaysia dah pernah ade krisis ni. Ramai bisnessman yg bengkrupsi.. Hatta hok kerijo bahakgiyei insuren pom bengkerap. Uwaaa aku takmo kadi bengkerap di usia mentah sementelah harto pon tak dok!! Bikin malu mak bapak yo..

So how how how ??? Satu je pilihan tepat, aku stop sampai diploma ni je, then teros kerja nak kumpol aset. Tapi apo kerjoan nya jang?? aku just nampak bisness je sekarang. Dan bisnes itu pastinya AMWAY.. Lagipon amway dah lama bertapak dalam keturunan aku. Tokteh aku pon dah jadi DIAMOND skg, DIAMOND ABDULLAH & MARIAM.. Try a google klau tak caye kejayaan dia. Tapi tulah, aku pon tak taulah betol or tidak percaturan hidup ku ini. Ya Allah bantulah hambaMu ini dalam memilih jalan yg terbaik. Baru aku rase sukar mcm cerita #theRoadNotTaken..

Adakah cita2ku utk menjadi engineer akan terKUBOR?? Waaaa xmau main kubor2 lagi skrg. Aku tak bersedia. Ok fine. Bye

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...